Målgrupper agerar olika. Annonsera på Facebook eller Instagram och nå rätt.

Annonsera på Facebook och Instagram

Skräddarsy med hjälp av data

Den stora fördelen med att annonsera i sociala medier? Data.

När användare på diverse digitala plattformar gör en sökning på en sökmotor, skriver vad de gillar eller var de äter lunch så lämnar de digitala fotavtryck; data. Genom att samla in denna data så kan man kategorisera människor och därigenom effektivt välja vem man vill nå med sitt budskap. En person som gillar Gunde Svan, mountainbike, och Sällskapsresan kanske kan vara lämplig för just ert budskap?

Skapa en tydlig strategi

Annonsering på sociala medier kan se väldigt olika ut och kan anpassas utifrån mängder av parametrar. Därför är det viktigt att det finns en tydlig strategi och idé för din annonsering. ”Varför vill jag annonsera och vad vill jag att det leder till?” Först när du har svar på de frågorna kan du gå vidare till nästa steg; utformningen av annonsen och val av kanal.

Annonsera på Facebook och Instagram

Annonsering på Facebook och Instagram har blivit en nödvändighet för den som vill ta sin digitala närvaro till nästa nivå. Det organiska (oannonserade) innehållet får svårare att tränga igenom det snåriga bruset i takt med sociala medie-jättarnas fortsatta favoriserande av betalande användare. Annonserar du inte så kommer du troligtvis inte nå nya digitala höjder.

Sociala medier i Västerås med omnejd

Vi må vara stationerade i Västerås men vi arbetar rikstäckande tack vare ett envetet resande och digitala verktyg. Så oavsett var du befinner dig och vad du vill annonsera på sociala medier som Facebook och Instagram, kan vi ta din digitala närvaro till nästa nivå.

Snabbkontakt