Organisk marknadsföring i sociala medier | Spajder Digital

Organiskt

Det organiska flödet är de inlägg man som företag eller privatperson publicerar. Och även om det markant skiljer sig i vilken typ av information man väljer att publicera som privatperson eller företag så är målet ofta det samma: att hålla kontakten med sina nära och kära. Genom att som företag uppdatera dina intressenter (följare) om vad som händer i verksamheten så ger du dig själv möjligheten till en god relation med allt ifrån kunder till leverantörer.

För privatpersoner har de olika plattformarna olika förutsättningar och mål. T.ex. är LinkedIn mer fokuserat på ditt yrkesliv och Facebook på ditt privatliv. För företag, däremot, handlar det kanske mer om att lista ut var dina intressenter (kunder, leverantörer, anställda m.m.) finns. Och sedan fokusera på att synas just där. Detta är kanske lättare sagt än gjort.

Men du kan slappna av – vi hjälper dig.

Bli en del av flödet!